Technik reklamy
Kierunki kształcenia / Technikum

Technik reklamy to bardzo ciekawy i posiadający dużą przyszłość zawód. Jest zawodem szerokoprofilowym łączącym wiedzę ekonomiczną, organizacyjną, plastyczną, psychologiczną, a także lingwistyczną. Tak szeroki zakres wiedzy i umiejętności umożliwia absolwentom pozyskanie ciekawej pracy w szeroko rozumianej reklamie, która jest nieodłącznym elementem gospodarki rynkowej.
Technik reklamy, zajmuje się planowaniem, realizacją i badaniem kampanii reklamowych. Uczeń w trakcie nauki pozna tajniki skutecznej reklamy oraz zasady budowania wizerunku osób i firm.
W nowoczesnych pracowniach komputerowych nauczy się cyfrowej obróbki zdjęć, projektowania grafiki i materiałów reklamowych, animacji, montażu filmu, tworzenia spotów reklamowych itp. Zapozna się z cenionymi na rynku pracy programami do grafiki i multimediów.
Celem kształcenia zawodowego technika reklamy jest przygotowanie uczących się do realiów współczesnego świata, wykonywania pracy zawodowej
i aktywnego dostosowania się do dynamicznie zmieniającego się rynku pracy. Jest to zawód, w którym ogromne znaczenie ma kształcenie przez całe życie, dlatego uczący musi mieć świadomość ciągłej aktualizacji wiedzy i doskonalenia własnych umiejętności zawodowych.
Technik reklamy będzie współpracować z różnymi osobami. Powinien potrafić zarządzać pracą zespołu lub projektem, dlatego pracownik branży reklamowej musi posiadać nie tylko kompetencje twarde (specjalistyczne) w zakresie wiedzy oraz umiejętności, ale również wysokie kompetencje miękkie. W pracy niezbędne będą umiejętności społeczne i interpersonalne np. nawiązywania kontaktów, przekonywania i negocjowania. Praca technika reklamy wymaga kreatywności, nieustannego samorozwoju, wrażliwości estetycznej.
Przedmioty kierunkowe
Lp. | Przedmiot |
1. | Podstawy reklamy |
2. | Przekaz i komunikat w reklamie |
3. | Kampania reklamowa |
4. | Język obcy (angielski) w reklamie |
5. | Strategia w reklamie |
6. | Kreacja w reklamie |
7. | Produkcja reklamy |
8. | Planowanie kampanii reklamowej |
9. | Zarządzanie procesem realizacji kampanii reklamowej |
10. | Skuteczność i efektywność kampanii reklamowej |
Zdobyte kwalifikacje
PGF.07.
Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08.
Zarządzanie kampanią reklamową